25.04.2024, meniny má
14. decembra 2020

ROZHOVOR: Milujú Seredčanov, predali viac ako milión bagiet a vytvorili značku Mexico. Prečítajte si jedinečný gastro príbeh

ROZHOVOR: Milujú Seredčanov, predali viac ako milión bagiet a vytvorili značku Mexico. Prečítajte si jedinečný gastro príbeh
Zdroj: seredsity.sk
reklama

Pri slove Mexico väčšine obyvateľstva tejto planéty napadne krásna krajina s jej typickými púšťami či kaktusmi. Tento názov vie toho evokovať veľa, no azda len Seredčanom príde na myseľ kebab, bagety či zapekačky.

Prinášame vám rozhovor s majiteľmi Istvánom Gálom a Jozefom Látkom, ktorí pred 20 rokmi založili jednu z najobľúbenejších prevádzok v našom meste.

Rýchle občerstvenie Mexico poznáme asi všetci, no vďaka tomuto článku sa dozviete mnohé informácie, ktoré ste doteraz o tejto prevádzke nevedeli.

Túto už legendárnu „kebabáreň/bagetáreň“ nájdete na známom mieste na Ulici SNP 11/98. Od minulého roka sú jej priestory vo vnútri krásne prerobené a premenou prešla aj vonkajšia fasáda.

reklama

V prípade, že by ste pri čítaní tohto rozhovoru dostali chuť na niektoré z ich fantastických jedál, objednať si ho môžete na telefónnom čísle 0915 365 159. Celé ich menu si môžete pozrieť na ich webe, ktorý nájdete na tomto odkaze. Teraz sa pohodlne usaďte a prečítajte si inšpirujúci príbeh o vzniku obľúbeného Mexica.

V rozhovore sa dočítate:

  • Ako vyzerali ich podnikateľské začiatky?
  • Koľko bagiet predali za svoje pôsobenie?
  • Spoznáte najbizarnejšiu objednávku.
  • Prečo si majitelia zamilovali Seredčanov?
  • Ako vznikol názov Mexico?

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Píše sa rok 2002, kedy otvárate vašu novú prevádzku v Seredi. Ako sa zrodil tento nápad? Prečo práve gastro?

Spoločne s mojím obchodným partnerom sme kamaráti už od detstva. Pochádzame z neďalekej Veľkej Mače, takže sme Sereď poznali relatívne dobre. Chvíľku sme rozmýšľali aj nad Galantou, no tam už bola celkom dobre zabehnutá jedna značka a nechceli sme, ako sa hovorí, druhým liezť do kapusty.

Každý z nás už mal nejaké podnikateľské skúsenosti a v Seredi sme videli potenciál, nakoľko tu absentovalo kvalitné zariadenie s typickým rýchlym občerstvením. Povedali sme si, prečo to neskúsiť, a tak vznikla nová prevádzka v Seredi.

Ako zareagovali Seredčania po otvorení? Pamätáte si na prvý deň fungovania prevádzky?

Ako všade inde, začiatky boli jednoducho veľmi ťažké. Zákazníci k nám chodili veľmi sporadicky. Doba bola v roku 2002 iná, svet nebol tak uponáhľaný. Neexistovali vtedy žiadne sociálne siete, ktorými by ste mohli dať vedieť, čo ponúkate a ako dobre to vyzerá. Aj preto zabehnutie bagetérie trvalo približne jeden rok.

Spomíname si na časy, kedy sa nám bežne stávalo, že sme s kolegom namiesto natierania bagiet hrávali šach. V dnešných dňoch by sme však ani nestihli položiť všetky figúrky na šachovnicu.

Akým spôsobom ste zostavovali vašu ponuku? Od začiatku fungovania ste mali rozmanitú ponuku. Inšpirovali ste sa aj inými prevádzkami, aby ste neboli rovnakí?

Na začiatku sme si najprv spravili prieskum trhu, kto všetko v Seredi ponúka podobné služby a produkty. Vďaka tomu sme odhalili silné aj slabé stránky konkurenčných firiem a mohli sme tak prísť s niečím novým.

Od prvých dní, čo fungujeme, si zakladáme na čerstvosti surovín. Sami milujeme domáce a čerstvé potraviny a túto filozofiu sme chceli preniesť aj do našich produktov. Čerstvosť je jedna z vecí, prečo sa k nám zákazníci neustále vracajú. V týchto dňoch zisťujeme, že je v Seredi stále viac ľudí, ktorí si naše produkty objednávajú domov či do práce rozvozom, čo nás veľmi teší.

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Spomínali ste, že pochádzate z Veľkej Mače. Cítili ste niekedy, že by to bola prekážka pri podnikaní v Seredi?

Musíme priznať, že sme mali rešpekt aj pred touto skutočnosťou. Predsa len nie sme originál Seredčania a sami seba sme sa pýtali, či to nebude prekážkou. Ale na tejto pôde môžeme vyhlásiť, že opak bol pravdou. Seredčania sú veľmi milí a priateľskí ľudia, ktorých sme si veľmi obľúbili. Viackrát sa nám stalo, že po príchode do predajne nás zákazníci familiárne oslovovali a vtedy sme sa začali cítiť ako doma.

Po šiestich rokoch fungovania a napredovania však prichádza v roku 2008 veľká finančná kríza. Ako ste ju zvládli? Ak to porovnáte s prvou a druhou vlnou koronavírusu, ktorú krízu bolo ťažšie zvládnuť?

Veľká finančná kríza k nám dorazila až koncom roka 2008 a pociťovali sme ju celý nasledujúci rok. Ľudia sa báli, čo bude, a premýšľali nad každým minutým eurom. Situáciu nám komplikovalo aj samotné zavedenie eura, kvôli ktorému niektorí naši dodávatelia bezdôvodne a nárazovo zdvihli ceny tovarov.

Aj kvôli tomu sme sa s niektorými museli rozísť, lebo by to výrazne zdraželo naše produkty. Bolo to krušné obdobie. Jedno aj druhé, no zvládli sme ich a musíme sa pripraviť na ďalšie ťažké mesiace. Vďaka našim zákazníkom však veríme, že dokážeme prežiť aj túto náročnú skúšku v podobe koronavírusu.

Byť skromný je cnosť. No uvedomujete si, že ste vytvorili už legendárnu prevádzku, do ktorej chodia Seredčania každej vekovej skupiny?

Dosiahnuť takýto úspech nie je vôbec jednoduché. Byť dlhé roky úspešný na trhu si vyžaduje ustavičnú pozornosť a výdrž aj v ťažkých situáciách. Pomerne často sa musíte prispôsobovať aktuálnej dobe a byť pripravený zareagovať na akúkoľvek výzvu.

Dôležité je nezostať na jednom mieste a prinášať nové veci, no je potrebné zostať verný svojim hodnotám. Nestratiť svojich zákazníkov znamená veľa vykonanej práce, hodiny driny, úsilia a vášho vynaloženého času. Nevydržali by sme tak dlho, keby sme do podnikania nevložili kus nášho srdca.

Jednoducho, tak ako sme si my obľúbili našich zákazníkov, tak si aj oni obľúbili náš kebab, bagety a zapekačky.

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Obdivuhodné je, že celých 18 rokov „chutíte rovnako“. Spolupracujete s vašimi dodávateľmi od úplneho začiatku až dodnes?

Pri každej jednej, hoci aj menšej zmene, ktorú zavádzame, dbáme na to, aby sme zachovali typickú „chuť Mexica“. Na začiatku sme spomínali čerstvosť, ktorá je jedným z nosných pilierov nášho úspechu. Tá druhá časť je určite chuť jednotlivých ingrediencií, ktorú naši zákazníci veľmi oceňujú.

Niektoré z našich ingrediencií sme nemenili celých 18 rokov a ani to meniť neplánujeme. Myslíme, že dresing alebo „pikantné“ máme najlepšie v regióne a aj preto sa ľudia tak často vracajú.

Vybrať tie správne suroviny musí byť ťažká úloha. Podľa akých parametrov ste sa pri ich výbere riadili? Boli aj takí dodávatelia, s ktorými ste prestali spolupracovať?

Vybrať si tie správne suroviny je dôležitý a ťažký proces, pri ktorom sme strávili dovedna desiatky hodín. Prečo? Niektorí dodávatelia nie sú schopní udržať si potrebnú kvalitu, ktorú možno na začiatku spolupráce mali. Zakladáme si na tom, že naša chuť sa nemení a vždy, keď idete na kebab alebo zapekačku, tak sa už dopredu tešíte na to, ako bude chutiť. Preto, ak niekto nie je schopný priniesť kvalitu surovín, ktorú vyžadujeme, tak ho vymeníme.

Pri kebabovom mäse sme boli na ochutnávke dokonca až v ďalekom Holandsku, aby sme Seredčanom vedeli poskytnúť naozaj kvalitné mäso. Momentálne však už dlhší čas odoberáme mäso od slovenského dodávateľa, ktorý ho robí fantasticky. Inak, až 90 % našich surovín pochádza od slovenských dodávateľov.

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Pre zaujímavosť, koľko bagiet a zapekačiek ste mohli k dnešnému dňu vyprodukovať? Hovoríme o státisícoch?

S určitosťou sme už presiahli viac ako milión predaných bagiet. Je to naozaj obrovské číslo a sme zaňho Seredčanom veľmi vďační. Keď si to číslo len predstavíte, tak by sme s nimi vedeli zaplniť celé futbalové ihrisko, možno aj dve. Ak by sme sa bavili o spotrebovaných ingredienciách, tak hovoríme o tonách.

Sme za to veľmi radi, lebo aj vďaka nášmu úspechu a obľúbenosti vieme podporovať nákupom surovín ďalších lokálnych podnikateľov, od ktorých odoberáme napríklad pečivo. Takýmto spôsobom dokážeme spolupracovať s viacerými podnikateľmi a vytvárať si tak dobré a priateľské vzťahy.

To, že vašich zákazníkov obsluhujú od začiatku iba ženy, je náhoda alebo si myslíte, že nežnejšie pohlavie to vie lepšie so zákazníkmi?

Určite za úspechom našej firmy stojí celý náš tím skvelých ľudí. Sú to naše šikovné dievčatá, ktorým takisto touto cestou ďakujeme za obetavý prístup. Vieme, že to niekedy nemajú ľahké a nápor počas dňa býva veľký, no aj tak dokážu každý deň obslúžiť desiatky spokojných zákazníkov.

Zdroj: Seredsity.sk

Prečo ste zvolili práve názov Mexiko? Na Sereď je to celkom nezvyčajné, čo ste za týmto názvom videli?

Chceli sme sa úplne odlíšiť od ostatných prevádzok, ktoré často používali generické názvy, ktoré ničím nezaujali. Chceli sme byť originálni a vymyslieť niečo nezvyčajné, čo Seredčanov zaujme a dá im do hlavy chrobáka. Navyše sme potrebovali niečo, čo dobre znie, bude sa dobre hovoriť a hlavne bude ľahko zapamätateľné.

Myslíme, že s Mexicom sa nám to perfektne podarilo. „Kam sa ideme najesť? Do Mexica!“ Vidíte? Jednoduché, hravé a chytľavé. Síce to s občerstvením nemá moc spoločného, no nám sa to podarilo spojiť a vytvoriť skvelé spojenie. Mexico = chutné a kvalitné jedlo.

Ako si Seredčania zvykli na rozvoz vašich produktov? Čo si najviac objednávajú domov?

Dlho sme zvažovali, či začať aj rozvážať naše produkty. Predsa len, ľudia boli zvyknutí skôr na rozvoz jedál v rámci denného menu reštaurácií či napríklad pizze. Rozvážať kebab alebo rýchloobčerstvenie v tej dobe nebolo samozrejmosťou, no nebáli sme sa toho a videli sme v tom potenciál.

Naši zákazníci si na rozvoz zvykli, veď je pre nich pohodlné objednať si svoj obľúbený kebab či bagetu priamo až domov. Čo je veľmi zaujímavé, že naše produkty zákazníci začali vnímať ako plnohodnotné hlavné jedlo. Našou výhodou je, že nie sme, obrazne povedané, mačka vo vreci. Zákazníci vedia, že sa vždy môžu tešiť na rovnakú chuť či gramáž a jednoducho sa dobre najedia.

V dnešnej ťažkej dobe je rozvoz veľmi dôležitý a my sa tešíme z každej objednávky, ktorú vám môžeme priniesť priamo domov či do práce. Mexico za vami vždy rado príde.

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Pripravujete pre Seredčanov nejakú špeciálnu novinku? Alebo sa riadite heslom, čo je dobré a funguje, tak to sa nemení?

Áno, chystali sme viaceré novinky aj jednu väčšiu akciu na naše 18. narodeniny, ale vzhľadom na súčasnú epidemiologickú situáciu sme sa rozhodli tieto akcie presunúť do budúcna. Každopádne sa Seredčania majú na čo tešiť, budú to určite zaujímavé novinky.

Pamätáte si na nejakú bizarnú objednávku? Napríklad, či niekto chcel iba suchú bagetu, alebo si spravil mix, ktorý ste ešte nevideli?

Väčšina našich zákazníkov si vyberá z našej štandardnej ponuky, keďže je dostatočne rozmanitá. Ale občas sa stáva, že niekto si „poskladá“ svoje vlastné jedlo. Takto sme boli svedkami zaujímavých kombinácií, ako napríklad vegetariánska bageta s dvojitou šunkou.

Mali sme aj taký prípad, kedy sme zákazníkovi spravili obrovskú bagetu, čiže 70 cm dlhá bageta vcelku, do ktorej sme hladnému zákazníkovi mali poskladať všetky ingrediencie, ktoré sme mali vo vitríne. V duchu „náš zákazník, náš pán“ sa snažíme vyjsť v ústrety každej požiadavke.

Čo sa vám najviac páči na Seredčanoch? Je niečo, čo by ste im chceli odkázať?

Vnímame, že za posledné roky nastalo v Seredi veľa pozitívnych zmien. Mladí ľudia tu majú veľa príležitostí na rozvoj svojho talentu, či už po športovej, alebo umeleckej stránke. Vidíme veľkú šancu v tom, že Sereď má v sebe obrovský potenciál a život v nej môže byť ešte lepší. My chceme byť stále súčasťou ďalších pozitívnych zmien a zažívať ich s vami.

Všetkým našim zákazníkom prajeme hlavne veľa zdravia a pokoja. Dúfame, že nám zachováte priazeň aj v tejto ťažkej dobe a veríme, že to celé spoločne zvládneme. Z hĺbky srdca vám ďakujeme. Vaše Mexico.

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Zdroj: Seredsity.sk

Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Mexico.

Zdroje: Článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou Mexico.
Zdieľať na Facebooku