Motoristi zo Serede, ale aj zo širokého okolia sa budú musieť pripraviť na zásadné obmedzenie dopravy. Seredský most nad železnicou, ktorý bol postavený v roku 1950, bude uzavretý pre ťažkú nákladnú dopravu. Momentálne prebiehajú diskusie aj o kompletnom odstavení mosta, pretože degradácia mostnej konštrukcie je naozaj výrazná. Na základe vykonanej diagnostiky je technický stav mosta označený najvyšším stupňom – havarijný stav.
Tento stav znamená, že most si vyžaduje okamžité opatrenia. Záverečná správa vychádzajúca z mostnej prehliadky a diagnostických prác uvádza, že pozdĺžne a priečne predpätie nosnej konštrukcie je vo vážnom stave. Na spodnej strane nosnej konštrukcie sú údajne výrazné priečne trhliny. „Degradácia mostnej konštrukcie je zrejmá aj z porovnania súčasného stavu konštrukcie so stavom zachyteným pri diagnostike realizovanej v roku 2011.” píše sa priamo v záverečnej správe.
Most nad železnicou je známa téma, ktorá už dlhodobo trápi občanov, motoristov, ale aj všetkých cyklistov a chodcov v Seredi. Ide o problém, s ktorým sa naše mesto obracia na kompetentných už od roku 2015. Slovenská správa ciest, ktorá je správcom tohto objektu, vie o zlom stave mosta už dlhší čas. Technický stav mosta eviduje a priebežne ho aj kontroluje. Na základe osobných stretnutí predstaviteľov mesta s Ministerstvom dopravy SR a apelovania ohľadom stavu mosta bol objekt v roku 2016 zaradený do Operačného programu integrovanej infraštruktúry.
Plánovaná rekonštrukcia však za ten čas neprebehla údajne kvôli neprideleným finančným prostriedkom. V stredu 6. februára 2019 sa po zistení nových skutočností uskutočnilo mimoriadne stretnutie vedenia mesta Sereď so zástupcami Slovenskej správy ciest, Krajského dopravného inšpektorátu Trnava, Okresného dopravného inšpektorátu v Galante, polície, Trnavského samosprávneho kraja a v neposlednom rade aj so zástupcami armády. Práve armáda využíva tento most ako hlavnú prístupovú komunikáciu ku kasárňam, v ktorých sídlia seredskí ženisti.
Podľa štatistík máme na Slovensku v súčasnosti 8 066 cestných mostov. Ich správcami sú väčšinou Slovenská správa ciest, Národná dialničná spoločnosť, VÚC alebo mestá a obce. Záleží to od toho, na akých cestách sa tieto mosty nachádzajú. Mosty sa podľa ich technického stavu rozdeľujú do niekoľkých kategórií. V posledných troch kategóriách, ktoré indikujú zlý, veľmi zlý alebo havarijný stav, sa nachádza až tisíc mostov. Medzi ne patrí aj ten seredský. Hoci v najbližšom období bude obmedzená iba ťažká nákladná doprava, nevyhnutná je aj celková rekonštrukcia mostného telesa, čo môže spôsobiť dopravné obmedzenia, ktoré si teraz ani nedokážeme predstaviť. Operatívne rokovania stále prebiehajú a čoskoro vás budeme o tejto dôležitej téme ďalej informovať a správu budeme aktualizovať.