Od opravy mosta v Hlohovci, ktorá začala na jar tohto roka, sa v Seredi zvýšili počty áut a dopravná situácia je najmä v poobedňajších a podvečerných hodinách neúnosná. Mnohí sa však pýtajú, či tento nápor zvládne náš železničný most, ktorý je sám v havarijnom stave. Jeho rekonštrukcia sa rieši už roky a zdá sa, že veci sa konečne pohli k lepšiemu.
Na Mestskom úrade v Seredi sa 31. mája 2022 uskutočnilo pracovné stretnutie so zástupcami mesta, Slovenskej správy ciest, krajského dopravného inšpektorátu v Trnave, okresného dopravného inšpektorátu v Galante, Trnavského samosprávneho kraja a ďalších dotknutých orgánov.
Jeho cieľom bolo určenie obchádzkových trás počas plánovanej výstavby nového mosta. Mostný objekt ide ponad železničnú trať ŽSR Galanta – Leopoldov.
Zástupcovia zúčastnených orgánov dohodli na stretnutí nasledovné oficiálne obchádzkové trasy:
Ako neoficiálnu obchádzkovú trasa môžete použiť cestu cez Sládkovičovo smerom na Galantu a Sereď. Využiť môžete aj účelovú komunikáciu cez Nový majer smerom do Čepeňa. Pre peších a cyklistov bude postavená dočasná lávka.
Dopravné značky vyznačujúce obchádzky budú pripravené vopred a v prípade mimoriadnej situácie bude dopravné značenie operatívne zabezpečené kompetentnými orgánmi.
Na stretnutí sa prejednával aj termín začiatku výstavby mosta, ktorý však ešte nie je upresnený. Podľa Slovenskej správy ciest po ukončení projektovej dokumentácie, vydaní potrebných povolení a ukončení výberového konania sú práce reálne najskôr na jar budúceho roka. Tie sa neprekrývajú s rekonštrukciou mosta v Hlohovci, ktorý bude opravený tento rok.
Dĺžka výstavby by nemala presiahnuť rok a pol. SSC Bratislava ako investor a stavebník požiadala poslancov MsZ o výpožičku na pozemky v dočasnom zábere. Tie budú využívané ako manipulačné plochy v zmysle projektovej dokumentácie stavby.
Požiadavkou mesta Sereď bolo tiež rozšírenie mosta o cyklochodník. Chodník pre peších bude od vozovky oddelený zvodidlom. Taktiež bude vymenené dopravné značenie a budú doplnené bezpečnostné zariadenia.