Nie každý hrdina nosí uniformu. Niektorí prichádzajú do práce s úsmevom, pomáhajú druhým v ich každodenných bojoch a prinášajú svetlo tam, kde ho najviac treba.
Takou osobou je aj Hermína Motyčáková zo Serede. Za svoju obetavú prácu v sociálnych službách vyslúžila ocenenie Dobré srdce 2025.
Zamestnankyňa župného zariadenia sociálnych služieb v Seredi, Hermína Motyčáková, sa koncom septembra stala víťazkou 6. ročníka Národnej ceny starostlivosti Dobré srdce 2025 v kategórii „Iný odborný pracovník v sociálnych službách“.
Slávnostné odovzdávanie cien sa uskutočnilo na galavečere v Bratislave, kde ocenenie prevzala aj z rúk zástupcov Asociácie poskytovateľov sociálnych služieb SR.
„Vaša práca si vyžaduje mimoriadne nasadenie – fyzické aj psychické. Napriek náročnosti ju vykonávate s obdivuhodnou dávkou ľudskosti, trpezlivosti a profesionality. Ste oporou pre ľudí v momentoch zlomových rozhodnutí a pri poskytovaní dlhodobej, trvalej a citlivej starostlivosti. Spoločnosť vám za to stále dlhuje viac, než vám dokáže vrátiť. My v Trnavskom kraji si tento dlh plne uvedomujeme, a preto podporujeme naše zariadenia, aby ste mohli svoju prácu vykonávať v dôstojných podmienkach,“ uviedla vicežupanka Trnavského kraja Veronika Buc.

Zdroj: trnava-vuc.sk
Ocenenie „Dobré srdce“ sa udeľuje pracovníkom v sociálnych službách, ktorí preukazujú výnimočné nasadenie, ľudský prístup a veľkú oddanosť práci s klientmi. Hermína bola nominovaná za práve takéto vlastnosti a za celoživotný prínos v zariadení, kde pôsobí.
Podľa vyjadrení Trnavského kraja a organizátorov ocenenia ide o významné uznanie nielen pre ňu osobne, ale aj pre celý sociálny sektor v Seredi.
„Najkrajšie na tejto práci je vidieť, že aj malý úkon alebo slovo môže klientovi priniesť pokoj, úsmev a pocit domova. Ocenenie Dobré srdce pre mňa znamená, že naše úsilie má zmysel a že ľudskosť v sociálnych službách má hodnotu,“ vysvetlila pani Hermína.
Trnavský kraj v súvislosti s ocenením oznámil, že v zariadení DD a DSS v Seredi plánuje materiálne zlepšenia. Má ísť o výstavbu nového pavilónu, ktorý by mal prispieť k modernejším priestorom pre klientov aj personál.

Zdroj: TTSK