25.04.2024, meniny má
2. júla 2020

Letáky z Lidla si Seredčania v schránke už nenájdu. Lidl podporuje udržateľnosť a ušetrí tony papiera

Letáky z Lidla si Seredčania v schránke už nenájdu. Lidl podporuje udržateľnosť a ušetrí tony papiera
Zdroj: gettyimages.com/tvnoviny.sk
reklama

To, že sa drevo a papier míňajú a spotrebovávajú naozaj enormnou rýchlosťou, vie aj Lidl. Trvalá udržateľnosť je pojmom, ktorý je v dnešnej dobe naozaj „in“, a s obľubou ho používa čoraz viac obchodníkov. No pre tento obchodný reťazec nie je len takým prázdnym pojmom ani marketingovým ťahom. Namiesto slov podniká Lidl konkrétne kroky na ochranu životného prostredia a ukazuje tak, že začať môže aj naozaj veľká spoločnosť. Koniec koncov, také by mali ísť príkladom.

Týždňové letáky budú minulosťou

Lidl sa rozhodol, že prestane do domácností distribuovať papierové zľavové týždňové letáky. Ešte začiatkom tohto roka prišiel Lidl s možnosťou, vďaka ktorej nájdete aktuálnu akciovú ponuku priamo vo vašom smartfóne. Okrem toho sú týždňové ponuky obchodu dostupné aj na webe spoločnosti a rozhodnutím skončiť s letákmi zároveň Lidl Slovenská republika šetrí planétu.

Aj vďaka opatreniam z posledných rokov, ku ktorým sa pridalo ďalšie, ušetrí Lidl celkovo viac ako 4 000 ton papiera ročne. Už v roku 2018 Lidl zmenil formát zľavového obchodného letáku z formátu A3 na A4 a letáky sa tlačili na špeciálny papier, ktorý je šetrný voči životnému prostrediu. Týmto počinom tak ušetril viac ako 1 520 ton papiera. O rok neskôr sa zrušila distribúcia letákov v tretine regiónov Slovenskej republiky. Týmto krokom znížil svoju ročnú spotrebu papiera o ďalších 850 ton.

Lidl pomôže aj peňaženkám zákazníkov

Samozrejme, tam kde sa niečo uberie, sa zvykne niečo aj pridať. Vďaka tomuto rozhodnutiu a skvelému nápadu Lidl ušetrí aj finančné prostriedky. Tie plánuje investovať do zákazníkov. Zákazníci tak môžu očakávať dlhodobo znížené ceny najobľúbenejších výrobkov. Lidl teda pomôže nielen prírode, ale aj peňaženkám svojich zákazníkov.

reklama

Výsledkom absolútneho zrušenia letákov je úspora približne 1 700 ton papiera. Celkovo však ušetrí Lidl až neuveriteľných 4 100 ton papiera ročne. Čo je na tom najlepšie? Toto číslo predstavuje asi 70 000 dospelých stromov. Takýto počet stromov dokáže svojpomocne vyprodukovať denne taký objem kyslíku, ktorý pokryje spotrebu neuveriteľného 3,5 milióna ľudí.

Lidl na Slovensku zrušil distribúciu papierových týždňových letákov, ušetrí viac ako 4000 ton papiera ročne

Zdroj: Lidl Slovenská republika

Motivácia pre ostatných

Konateľ Lidl Slovenská republika Martin Nagy, ktorý je zodpovedný za nákup a marketing, v tom má jasno. Tento krok môže byť naozajstnou motiváciou aj pre ostatných. „Kríza spojená so šírením nového koronavírusu významne zasiahla nás všetkých, no zároveň ukázala, že sa dá fungovať aj inak než sme boli doteraz zvyknutí. Veľa sa teraz hovorí o návrate k normálu, ale práve normál predstavoval v mnohých ohľadoch problém a práve teraz máme šancu prehodnotiť naše aktivity a ich dopad na prírodu a životné prostredie,“ povedal.

„Rozhodli sme sa významne znížiť našu spotrebu papiera. Sme presvedčení, že informovať o našej ponuke sa dá aj inak, ekologickejšie a pritom stále efektívne. Veríme, že aj ďalšie firmy prehodnotia svoju zodpovednosť k životnému prostrediu a začnú sa správať ekologickejšie. Dlhodobo motivujeme našich zákazníkov k odoberaniu elektronických newslettrov, sledovaniu ponúk na našej webovej stránke, facebookovom profile či aplikáciách. Tlačené letáky po novom zákazníci nájdu už len v našich predajniach a vo vybraných novinách,“ dodáva Martin Nagy.

Aplikácie miesto papiera

Rozhodnutie Lidla oceňujú aj samotní slovenskí zákazníci. Až 86 % z celkového počtu 14 200 hlasujúcich na facebookovom profile uprednostnilo online verziu letáku práve pred jeho tlačenou podobou. Samozrejme, letáky môžu chýbať hlavne dôchodcom, ktorí ich využívali zrejme najviac. Letáky Lidl Slovenská republika budú však stále dostupné, no už len v elektronickej forme. Prístup k ním tak ľudia budú mať stále. Vždy budú samozrejme vedieť, ktoré zľavy sú aktuálne a aj to, ako dlho platia. A konieckoncov, môžu tak spojiť príjemné s užitočným a starým rodičom, ktorí nemajú smartfón, jednoducho na návšteve leták ukázať. Rovnako nájdeš informácie aj v moderných aplikáciách Lidl app a Lidl Plus app.

Páčil sa vám článok? Podporte ho zdieľaním.

Zdroje: refresher.sk
Zdieľať na Facebooku