05.03.2021, meniny má
23. februára 2021

Lidl uprednostní slovenské produkty pred zahraničnými. Snaží sa tak podať pomocnú ruku v čase koronakrízy

Lidl uprednostní slovenské produkty pred zahraničnými. Snaží sa tak podať pomocnú ruku v čase koronakrízy
Zdroj: lidl.sk/webnoviny.sk
reklama

Pandémia a s ňou spojená kríza zasiahla aj slovenských výrobcov, ktorých príjmy nepostačujú na prežitie už niekoľko dlhých mesiacov. Pomocnú ruku sa im rozhodla podať známa nemecká sieť supermarketov Lidl, ktorá hľadá do svojich obchodov produkty slovenských dodávateľov.

Výzva dodávateľom je vyhlásená už štyri roky

Ponuka slovenských potravín by mala byť rozšírená v rámci stáleho, ale aj časovo obmedzeného sortimentu. Noví dodávatelia musia spĺňať tri základné podmienky, ktorými sú kvalita ponúkaných tovarov, kontinuita dodávok a cenová konkurencieschopnosť.

V prípade dvoch rovnakých ponúk, ktoré budú spĺňať tieto podmienky, Lidl upredností slovenského dodávateľa pred zahraničným. Svoju ponuku je možné zaslať prostredníctvom formulára na tomto odkaze.

„Výzvu adresovanú slovenským dodávateľom sme prvýkrát vyhlásili pred štyrmi rokmi a oslovili sme s ňou potravinárske komory i ministerstvo pôdohospodárstva. Pravidelne ju opakujeme a teší nás, že priniesla konkrétne výsledky aj v minulom roku. Pomohli sme viacerým dodávateľom, ktorí pre dôsledky pandémie nemohli dodávať svoje výrobky do hotelov či reštaurácií,“ vysvetlil Martin Nagy, konateľ diskontu zodpovedný za oblasť nákupu a marketingu.

Oblátky z Bardejova nájdete čoskoro v regáloch

Jednou z takýchto firiem je aj ZAPA BJ s.r.o z Bardejova, ktorej Kúpeľné oblátky budú od marca zaradené do stáleho sortimentu Lidla.

„Najviac sa naše oblátky predávajú v Bardejove, kde máme aj výrobňu a vôňa priťahuje okoloidúcich ako magnet. Predávali sme aj na jarmokoch v Bardejove, Kežmarku, Sabinove, iných okolitých obciach či na pútiach. Náhle sme však stratili prakticky všetky predajné možnosti a hoci leto bolo opäť dobré, tržby nám v minulom roku poklesli o 60 %, v decembri dokonca takmer o 90 %,“ vysvetlil majiteľ Pavol Zámborský.

Podľa Zámborského je veľkou výhodou poslať naraz 15 000 balíkov na pulty reťazca a nemusieť rozvážať jednotlivo 20 – 30 kusov po zákazníkoch.

Slovenské výrobky aj za hranicami

Lidl podporuje domácich dodávateľov aj v rámci ich programov, ako napríklad tematický týždeň „Vyrobené na Slovensku“, pravidelná týždňová ponuka „5 cenových hitov zo Slovenska“ či výzva pre dodávateľov „Dajte o sebe vedieť“.

V súčasnosti má nemecká sieť supermarketov v ponuke výrobky od 170 slovenských dodávateľov. Lidl im umožňuje ponúkať svoj tovar aj v zahraničných predajniach. Najviac produktov bolo vyvezených do susedného Česka, Maďarska a Poľska.

„Stáli sme pri zrode európskej iniciatívy za férové podmienky v dodávateľskom reťazci a v tejto oblasti sa angažujeme aj na Slovensku. Súčasťou všetkých našich zmlúv je Etický kódex. Naše slovo obchodníka platí za každých okolností – všetky naše záväzky si plníme včas a v plnej miere,“ uviedol na záver Lidl.

Zdroj: lidl.sk

Páčil sa vám článok? Podporte ho zdieľaním.

Zdroje: startitup.sk, lidl.sk, noviny.sk
Zdieľať na Facebooku