Ing. Zuzana Slahučková, referent komunikácie MsÚ Sereď, informovala v pondelok 11. marca 2024 občanov mesta o ďalšom vývoji situácie tykajúcej sa neustále diskutovaného uzavretého železničného mosta.
Ako Seredčanom priblížila, veci sa vyvíjajú len veľmi pomaly. Na stole je otázka obnovenia dopravy na podopretom moste – v obmedzenom režime.
V januári navštívil Sereď štátny tajomník ministerstva dopravy SR Igor Choma. Na stretnutí s vedením mesta vtedy deklaroval súčinnosť a kroky vedúce k urýchleniu doriešenia traumy mesta s názvom „uzatvorený most ponad železnicu“.
„Sme v štádiu, kedy očakávame definitívne rozhodnutie zo strany ministerstva dopravy. To by mohlo byť oznámené na výjazdovom rokovaní vlády v Galante, ktoré je naplánované na koniec marca a na ktoré som taktiež pozvaný,“ oznámil primátor Ondrej Kurbel.
Mesto sa snaží dosiahnuť spustenie dopravy na podopretom moste aspoň v obmedzenom režime, k čomu vydal súhlasné stanovisko aj statik. S týmto krokom Slovenská správa ciest zatiaľ nesúhlasí.
Primátor Ondrej Kurbel dodal, že súčinnosť s armádou na projekte premostenia ťažkou mostnou súpravou (TMS) je aktuálnou témou v prípade, že ministerstvo nebude súhlasiť so spustením obmedzeného prejazdu cez podopretú konštrukciu mostu.
Zapožičanie TMS je bezplatné, ale náklady by mestu predsa len vznikli a to s ďalšími potrebnými úpravami mosta: nové dopravné značenie, zmena organizácie dopravy v okolí mosta a najmä vybudovanie nájazdových rámp. Tieto náklady predstavujú desiatky tisíc eur, presná suma vyčíslená nie je.
Smutnou, no reálnou správou je, že správca komunikácie Slovenská správa ciest stále iba pripravuje spustenie verejného obstarávania na zhotoviteľa obnovy mosta, čo dáva tušiť ešte dlhé trvanie.
Dobrou, no zároveň málo potešujúcou správou je, že investor má v rukách aspoň právoplatné stavebné povolenie a taktiež fakt, že známy slovenský sťažovateľ Marcel Slávik a jeho Združenie domových samospráv dostal k svojmu odvolaniu proti stavebnému rozhodnutiu zamietavé stanovisko.