Najatraktívnejší zamestnávateľ je prestížna anketa, ktorú spoločnosť Profesia vyhlasuje už po deviaty raz. Jej cieľom je priniesť reálny pohľad uchádzačov i potenciálnych zamestnancov na Slovensku na to, ako vnímajú firmy, ich benefity a imidž. Jednoducho zverejniť rebríček zamestnávateľov, ktorí dokážu ľudí na Slovensku osloviť svojím férovým prístupom k zamestnancom a prostredím, ktoré pre svojich ľudí vytvárajú.
Pracovný portál Profesia vyhlásila víťazov ankety Najatraktívnejší zamestnávateľ 2020. Hlasoval v nej rekordný počet ľudí. Do deviateho ročníka ankety bolo nominovaných 237 spoločností. Víťazi boli vyhlásení v desiatich kategóriách.
Dôvody výberu sa výrazne zmenili. Minulý rok patrili medzi hlavné faktory, ktoré ovplyvnili hlasujúcich, najmä kvalitné služby, silná a známa značka, dobré meno spoločnosti či príjemné pracovné prostredie. Príčinou zmien v spôsobe rozhodovania hlasujúcich je podľa všetkého koronakríza.
Rok 2020 rozhodovanie ľudí zmenil. Najčastejšie dôvody výberu najatraktívnejších zamestnávateľov za rok 2020:
Ľudia si dnes vážia hlavne dobrý pracovný kolektív či pracovnú istotu. „Je cítiť, že ľudí dnes viac zaujíma pocit istoty. Výsledky nám ukázali, že Slováci oceňujú istotu z udržania zamestnania a pracovného kolektívu. Koronavírus nám tento rok priamo ovplyvnil aj vrcholy rebríčkov v niektorých kategóriách. Z popredných miest nám napríklad zmizli známe hotely, ktoré patrili medzi stálice. Je vidieť, že ľudia hlasovali v roku 2020 viac za firmy, ktoré im aj v tomto krízovom období poskytli istotu pracovného miesta,“ zdôraznila výkonná riaditeľka spoločnosti Profesia Ivana Molnárová.
„Zaznamenali sme zatiaľ rekordný záujem, čo je pre nás obrovským potešením. Vlani sme už od apríla vnímali zvýšenú aktivitu uchádzačov o prácu. Počas roka 2020 sa toho veľmi veľa zmenilo. Počet pracovných ponúk sa znížil a neistota zo strany ľudí sa prejavila aj v ankete. Výsledky nám ukázali, že ľudia si prácu začali viac vážiť a lojalita k aktuálnym zamestnávateľom rastie,“ dodala Ivana Molnárová.
Z hlasujúcich bola najväčšia vzorka vo veku od 35 do 49 rokov. Táto veková skupina tvorila až 39 percent z celkového počtu hlasujúcich. Nasledovali hlasujúci vo veku od 25 do 34 rokov.
Spomedzi krajov hlasovalo najviac ľudí z Bratislavy a okolia Nitrianskeho a Košického kraja.
V novej kategórii Stavebníctvo ľudia najviac oceňovali dobré meno spoločnosti. Vyhrala akciová spoločnosť YIT Slovakia, za ňou spoločnosti Strabag a Doprastav a.s.
V kategórii Štátna správa ľudia hlasovali na základe pracovnej istoty spojenej s dlhodobou tradíciou firmy. Hlavné mesto SR Bratislava vyhrala druhé miesto, prvé miesto obsadila BVS a.s.
Nemocnice a zdravotná starostlivosť sú kategóriou, ktorú zamestnanci veľmi citlivo vnímajú už dlhodobo, o to viac počas uplynulého roku. Tretie miesto obsadila akciová spoločnosť ProCare a Svet Zdravia, druhé lekáreň Dr.Max, vyhrala firma Agel.
Najviac pandémiou zasiahnutou kategóriou je práve Cestovný ruch a hotelierstvo. Napriek tomu sa niektoré spoločnosti vedeli so situáciou popasovať. Zamestnanci ocenili, keď spoločnosť ľudí neprepúšťala a vedela sa s pandémiou vyrovnať. Na treťom mieste skončila Sorea, spol. s.r.o., na druhom Burger King. McDonald’s vyhral podľa zamestnancov vďaka svojmu prostrediu, kolektívu a možnosti kariérneho rastu.
V rámci Dopravy a logistiky sa zo silnej konkurencie nakoniec vyčlenila trojica najlepších. Do úzkeho výberu sa dostala prepravná spoločnosť cargo-partner SR, s.r.o., Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., vyhrala poštová služba Zásielkovňa.