V rámci preventívnych opatrení kvôli šíreniu koronavírusu na Slovensku pristúpila aj Slovenská pošta k sprísneniu opatrení. Od 14. marca 2020 zatvorila všetky prevádzky pôšt v obchodných centrách do odvolania a nedoručuje zásielky osobám v karanténe.
V súčasnej situácii sú aj zamestnanci pošty tí, ktorí zotrvávajú vo svojom zamestnaní. „Slovenská pošta a jej zamestnanci sú v tomto období kľúčovými. Doručujeme dôchodky a sociálne dávky dôležité práve pre zraniteľné skupiny obyvateľov,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.
Zákazníkom však odporúčajú vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti formou online služieb Slovenskej pošty alebo cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty. Klienti tiež môžu požiadať o konzultáciu či informácie o situácii na konkrétnej pobočke telefonicky na čísle 0850 122 413, alebo písomne mailom na zakaznickyservis@slposta.sk.
Priestory pobočiek sú pravidelne častejšie čistené, dezinfikované a vetrané. Na všetkých pracoviskách s otvorenými priestormi sú zamestnanci, ako aj doručovatelia a kuriéri prioritne vybavovaní respirátormi, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami.
Aj naďalej platí, že je pozastavené doručovanie zásielok do rizikových oblastí. Obmedzenia pretrvávajú aj v medzinárodnej leteckej doprave, nakoľko letecké spoločnosti predĺžili embargo týkajúce sa Číny, Macaa a Hongkongu predbežne do 28. marca 2020.
Slovenská pošta prosí o dodržiavanie týchto opatrení:
Zdroj: FB Slovenská pošta, a.s.
Od 16. marca 2020 ponúkla Slovenská pošta svojim klientom možnosť úhrady SIPO aj prostredníctvom internetbankingu – jednorazovým príkazom z účtu.
Pri platbe použite nasledovné platobné symboly:
Ďalšie informácie k tejto službe nájdete na tomto odkaze.
Slovenská pošta ďalej pristúpila k pozastaveniu komerčných služieb, ktoré sprostredkovávala na svojich pobočkách. Od stredy 18. marca 2020 až do odvolania bude zastavený predaj produktov a poskytovanie vybraných služieb Poštovej banky, Poštovej poisťovne, Tiposu, telekomunikačného operátora 4ka, spoločnosti Ticketportal, ako aj predaj produktov ponúkaných v PostShopoch.
V rámci bezpečnosti a ochrany zdravia pošta tiež predlžuje lehotu vyzdvihnutia zásielok o 14 dní, takže na vyzdvihnutie máte v niektorých prípadoch až 32 dní (18+14). Ak ste v karanténe, zásielky nepreberajte – zásielka na vás počká na pošte.