02.07.2020, meniny má
18. marca 2020

Slovenská pošta predlžuje lehotu na vyzdvihnutie zásielok a pozastavuje komerčný predaj

Slovenská pošta predlžuje lehotu na vyzdvihnutie zásielok a pozastavuje komerčný predaj
Zdroj: FB Slovenská pošta, a.s./seredsity.sk
reklama

V rámci preventívnych opatrení kvôli šíreniu koronavírusu na Slovensku pristúpila aj Slovenská pošta k sprísneniu opatrení. Od 14. marca 2020 zatvorila všetky prevádzky pôšt v obchodných centrách do odvolania a nedoručuje zásielky osobám v karanténe.

Jedno z kľúčových odvetví

V súčasnej situácii sú aj zamestnanci pošty tí, ktorí zotrvávajú vo svojom zamestnaní. „Slovenská pošta a jej zamestnanci sú v tomto období kľúčovými. Doručujeme dôchodky a sociálne dávky dôležité práve pre zraniteľné skupiny obyvateľov,“ uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Peter Helexa.

Zákazníkom však odporúčajú vyhnúť sa návšteve pobočiek a ak je to možné, vybaviť potrebné záležitosti formou online služieb Slovenskej pošty alebo cez mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty. Klienti tiež môžu požiadať o konzultáciu či informácie o situácii na konkrétnej pobočke telefonicky na čísle 0850 122 413, alebo písomne mailom na zakaznickyservis@slposta.sk.

Ďalšie opatrenia Slovenskej pošty

Priestory pobočiek sú pravidelne častejšie čistené, dezinfikované a vetrané. Na všetkých pracoviskách s otvorenými priestormi sú zamestnanci, ako aj doručovatelia a kuriéri prioritne vybavovaní respirátormi, dezinfekčnými prostriedkami a ochrannými rukavicami.

Aj naďalej platí, že je pozastavené doručovanie zásielok do rizikových oblastí. Obmedzenia pretrvávajú aj v medzinárodnej leteckej doprave, nakoľko letecké spoločnosti predĺžili embargo týkajúce sa Číny, Macaa a Hongkongu predbežne do 28. marca 2020.

Slovenská pošta prosí o dodržiavanie týchto opatrení:

  • na pobočkách platí prísny zákaz vstupu bez rúška alebo inej ochrany tváre; kto tento zákaz nedodrží, nebude obslúžený,
  • do pobočiek pošty vstupujte jednotlivo, postupne,
  • pre čakanie využite priestor pred budovou pošty,
  • udržiavajte si odstup voči ostatným zákazníkom a zamestnancom,
  • ak máte k dispozícii rukavice, použite ich,
  • pred a po návšteve pobočky si vydezinfikujte ruky dezinfekčným prostriedkom na ruky,
  • na vybavenie záležitostí na pobočke si môžete priniesť a použiť vlastné pero na písanie,
  • zaplaťte na pobočke platobnou kartou, aby ste neprichádzali do kontaktu s hotovosťou,
  • pristupujte prioritne k priehradkám, ktoré majú predelený priestor medzi zákazníkom a pracovníčkou pri priehradke,
  • v priestoroch pobočky sa nezdržujte dlhšie, ako je to potrebné,
  • rešpektujte ostatné pokyny zamestnancov, ktorým ide o Vaše zdravie.

Zdroj: FB Slovenská pošta, a.s.

Úhrada SIPO a predĺženie uloženia zásielok

Od 16. marca 2020 ponúkla Slovenská pošta svojim klientom možnosť úhrady SIPO aj prostredníctvom internetbankingu – jednorazovým príkazom z účtu.

Pri platbe použite nasledovné platobné symboly:

  • číslo účtu prijímateľa v tvare IBAN: SK09 6500 0000 0000 2054 2173,
  • variabilný symbol: evidenčné číslo platiteľa, ktoré je uvedené na vašom platobnom doklade SIPO,
  • konštantný symbol: 0558,
  • špecifický symbol: 333333mmrr, kde 333333 je konštanta, mm je aktuálny mesiac a rr je aktuálny rok – tento mesiac je to 3333330320.

Ďalšie informácie k tejto službe nájdete na tomto odkaze.

Slovenská pošta ďalej pristúpila k pozastaveniu komerčných služieb, ktoré sprostredkovávala na svojich pobočkách. Od stredy 18. marca 2020 až do odvolania bude zastavený predaj produktov a poskytovanie vybraných služieb Poštovej banky, Poštovej poisťovne, Tiposu, telekomunikačného operátora 4ka, spoločnosti Ticketportal, ako aj predaj produktov ponúkaných v PostShopoch.

V rámci bezpečnosti a ochrany zdravia pošta tiež predlžuje lehotu vyzdvihnutia zásielok o 14 dní, takže na vyzdvihnutie máte v niektorých prípadoch až 32 dní (18+14). Ak ste v karanténe, zásielky nepreberajte – zásielka na vás počká na pošte.

Podporte článok zdieľaním.

Zdroje: posta.sk, FB Slovenská pošta, a.s.
Zdieľať na Facebooku