03.03.2021, meniny má
16. septembra 2020

Slovenská pošta upozorňuje na podvodné emaily, ktoré pýtajú peniaze. Ako zistíte, že ide o podvod?

Slovenská pošta upozorňuje na podvodné emaily, ktoré pýtajú peniaze. Ako zistíte, že ide o podvod?
Zdroj: 24hod.sk/pexels.com
reklama

Klienti Slovenskej pošty podľa všetkého v posledných dňoch dostávajú falošné emaily. Na situáciu upozornila samotná Slovenská pošta, ktorá nie je autorom týchto emailov. Ak by sa aj vám stalo, že dostanete email zdanlivo od Slovenskej pošty, no odosielateľ používa zdeformované logo a pýta poplatok za doručenie zásielky, rozhodne na tento email nereagujte. Hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková sa vyjadrila, že ide o podvod, ktorý zneužíva meno Slovenskej pošty.

Slovenská pošta nepýta peniaze cez email

Ako teda zistíte, či ide o podvod alebo legitímny email od Slovenskej pošty? Mali by ste dávať pozor na nasledujúce detaily. V prvom rade treba vedieť, že Slovenská pošta nikdy nepýta peniaze prostredníctvom emailov. Ak si objednávate niečo z internetu, existujú iba dva spôsoby ako za tovar zaplatiť. Môžete zaplatiť kartou či bankovým prevodom priamo pri objednávaní alebo na dobierku priamo pri preberaní tovaru. Čokoľvek medzitým je s najväčšou pravdepodobnosťou podvod.

„Slovenská pošta nikdy nepýta prostredníctvom e-mailov peniaze. Za zásielku zaplatí klient buď pri objednávaní tovaru, teda priamo e-shopu, alebo na dobierku, teda pri prevzatí zásielky – a to hotovosťou alebo kartou. Adresát zaplatí za zásielku kuriérovi, pri priehradke na pobočke alebo v BalíkoBOXe,“ vyjadrila sa hovorkyňa Slovenskej pošty Iveta Dorčáková.

zdroj: inportante.sk

Ako zistiť, že ide o podvod?

Okrem toho Slovenská pošta vo svojich emailoch uvádza trackovacie číslo. Toto číslo je vlastne podacie číslo zásielky a skladá sa z prefixu, čo sú dve písmená, deviatich čísel a sufixu, teda dvoch písmen na konci, ktoré označujú kód krajiny. Skontrolovať by ste mali aj adresu odosielateľa, obzvlášť, ak od vás niekto pýta peniaze. Vo všeobecnosti sa však odporúča na takéto podozrivé emaily nereagovať.

„V prípade, že klienti na tieto podvodné maily už zareagovali a uhradili požadovanú sumu, čím im bola spôsobená škoda, odporúčame im obrátiť sa na orgány činné v trestnom konaní,“ dodala Dorčáková.

Dúfame, že Seredčania si dávajú pozor nielen na internete, ale aj na podozrivé emaily. V záplave spamov sa totiž často nájdu aj rôzne podozrivé a podvodné emaily, ktoré si treba overiť skôr, ako niečo zaplatíte.

Páčil sa vám článok? Podporte ho zdieľaním.

Zdroje: teraz.sk, ekonomika.sme.sk, cas.sk
Zdieľať na Facebooku