Trnavský samosprávny kraj otvoril v tomto roku už 6. ročník župného participatívneho rozpočtu s názvom Tvoríme kraj. Participatívny rozpočet TTSK je zameraný na podporu občianskeho aktivizmu obyvateľov kraja a realizáciu autentických občianskych a komunitných projektov s cieľom zapojiť verejnosť do rozhodovacích procesov samosprávneho kraja.
V súvislosti s otvorením ďalšieho ročníka župa organizuje aj verejné stretnutia so záujemcami, a to na dvanástich miestach kraja.
Do aktuálneho ročníka kraj zo svojho rozpočtu vyčlenil sumu vo výške 150-tisíc eur.
„Aj v tomto ročníku župného participatívneho rozpočtu ponúkame aktívnym obyvateľom možnosť získať finančnú podporu na ich projekty a zapojiť sa tak do verejného diania v Trnavskom kraji. Chceme s nimi participovať a následne spoločne rozhodnúť o realizácií atraktívnych projektov. Úspech predošlých piatich ročníkov ukázal, že o tento druh dotácií zo strany župy je záujem. Aj preto sme tohtoročný balík financií zvýšili o sumu 50-tisíc eur, a teda dokopy medzi ne prerozdelíme až 150- tisíc,“ uviedol trnavský župan Jozef Viskupič.
Verejné stretnutia sa budú zameriavať na možnosti zapojenia sa a predkladania projektov. Cieľom je nielen zlepšiť naše okolie, ale aj budovať silnú a angažovanú komunitu.
Stretnutie najbližšie k nášmu mestu sa uskutoční v utorok 24.9. 2024 o 18.00 hod. v Šintave na obecnom úrade (Mierové námestie 244).
„Máte skvelý nápad na zlepšenie vášho okolia? Teraz je ten správny čas ho premeniť na realitu! Stretnutie je otvorené pre všetkých záujemcov, ktorí chcú byť súčasťou zmeny,“ vyzýva župa.
Napríklad minulý rok sa úspešnými projektmi v našom meste stali Lokálne zo Serede – čo nás spája z dielne OZ Vodný hrad, projektom Výnimocná – dievčenský priestor z KC Priestor a projekt Záleží na tebe!, ktorého žiadateľom bol Záchranný systém Slovensko.
Všetky tieto tri spomínané projekty boli podporené trnavskou župou budú nasledovne:
V roku 2023 sa zas úspešným stal projekt Priestor pre stretávačky Komunitného centra Priestor, ktoré tak získalo finančnú podporu vo výške 5 000 eur.