V Seredi je mnoho ľudí, ktorí sa rozhodli, že ich poslaním je podnikanie, a teda vybudovanie vlastnej spoločnosti. Začínajúci podnikatelia však musia na začiatku svojho pôsobenia najskôr splniť niekoľko povinností, ktoré ukladá štát. Ak aj vy patríte medzi ľudí, ktorí snívajú o tom, že raz budú mať vlastnú firmu, pozrite si náš dávnejší článok, vďaka ktorému bude váš podnikateľský začiatok o niečo jednoduchší. Nájdete ho na tomto odkaze.
Po vyriešení všetkých potrebných formalít a byrokracie prichádza konečne na rad aj to vytúžené podnikanie. Či už ide o ponúkanie služieb, alebo predaj a nákup tovaru, musíte sa pripraviť na dlhé a ťažké obdobie, ktoré k začiatkom neodmysliteľne patrí. Ak nevymyslíte produkt, ktorý na svete (Slovensku) ešte neexistuje, bude vaša cesta o to náročnejšia, nakoľko dnes už asi v každom segmente nájdete fungujúcu firmu či živnostníka.
Z tohto hľadiska je preto veľmi dôležité ísť vlastnou cestou a dokázať sa odlíšiť od konkurencie. Odlíšiť sa môžete lepšími a kvalitnejší službami či produktami, rýchlejšou a pohotovejšou komunikáciou či ľudskejším a prozákazníckejším prístupom k vašim klientom. Tieto faktory sú presne tými, ktoré vašu spoločnosť dokážu posunúť na vyšší level. No ak chcete, aby vás široká verejnosť, konkurencia či zákazníci vnímali ako seriózny subjekt na trhu, musíte sa tak navonok aj prezentovať. Hovoríme teda o prvkoch firemnej identity, ktoré charakterizujú vašu spoločnosť.
Výnimočné firemné logo by podľa nás malo byť ľahko zapamätateľné, využiteľné na rôznych reklamných plochách a v rozličných reklamných formátoch. Kvalitné, hravé, profesionálne logo vás odlíši od vašej konkurencie, vyvoláva vo vašich klientoch pocit dôvery a posilňuje lojalitu k vašej spoločnosti a brandingu. Logo by malo budovať pozitívny dojem o vašej značke a byť vizuálnou metaforou vášho biznisu, ktorá vás bude dlhodobo vizuálne reprezentovať. Mali by ste ho vnímať ako významnú estetickú súčasť vašej firemnej identity, pretože logo spolu s názvom sú často prvé prvky, s ktorými sa potenciálny zákazník dostáva do kontaktu.
Všetky logá, ktoré uvidíte, sme vytvárali u nás v reklamnej agentúre In:sity. Okrem online reklamy a polygrafie vám vieme ponúknuť aj profesionálne služby v rámci brandingu a tvorby firemnej identity, o ktorú sa stará náš dvorný grafik, Seredčan Richard Sokol.
Ešte pred samotným začiatkom tvorby loga nám však klient musí zodpovedať niekoľko otázok, ktoré sú pre nás smerodajné. Napríklad: Aké meno/nápis bude uvedený vo vašom logu? Kto je vaša cieľová skupina/zákazník? Kto je vaša konkurencia? V akých reklamných formátoch sa bude logo objavovať?
Taktiež je veľmi dôležité rozmyslieť si, či pôjde o typografické logo alebo logo s obrázkom, respektíve iným motívom. Dôležitý je aj výber farebnej palety. To však, samozrejme, nie je všetko a tvorbe loga predchádza niekoľko stretnutí a briefovaní. Ak aj vy potrebujete vytvoriť logo a naša práca sa vám bude páčiť, budeme veľmi radi, ak nám pošlete správu na email reklama@insity.sk.
Títo klienti sa nám rozhodli dôverovať a zverili nám do rúk tvorbu ich nového brandu. Patria k nim napríklad spoločnosti ako Immeri, Lapoš decore, Almázia či Tadent (tá posledná je síce zubná ordinácia v Trnave, ale majiteľkou je Vinohradčanka, ktorá dlhé roky pôsobila v Seredi).
Ide o firmy, ktoré pôsobili na trhu bez loga a identity, no cítili potrebu to zmeniť a odlíšiť sa od konkurencie nielen svojimi službami, ale aj brandingom. Pri dobrej komunikácii a kvalitne vyplnenom briefe sa logá vytvorili v rámci jedného až dvoch týždnov, kedy klienti dostali na výber z dvoch až troch variant loga a vybrali si to, ktoré sa im najviac páčilo.
Teraz si spoločne prezrime konkrétne logá a ich tvorbu. V prípade, že by sa vám naša práca páčila a mali by ste záujem o vytvorenie loga či firemnej identity na mieru, pokojne nás kedykoľvek kontaktujte emailom na reklama@insity.sk
Profesionalita a dlhoročné skúsenosti Tadentu nám dali možnosť odlíšiť sa a využiť hravú formu v identite vytvorenej pre dentálnu hygienu v Trnave.
„Zdravé zuby po celý život“ je veta charakterizujúca dentálnu hygienu, ktorá sa stala hlavnou myšlienkou Tadentu. Pod touto vetou vznikla aj hlavná tvár brandingu – „Tadenťák“, ktorý nás sprevádza celou identitou vo všetkých možných formách a v hravých farbách.
Klient si za hlavnú farbu vybral fialovú a od nej sa odvíjal výber sekundárnych farieb. Hravý dizajn sme pretavili aj do interaktívnych vizitiek, kde je priestor na zaznačenie termínu.
Táto spoločnosť sa venuje cestovnému ruchu a ubytovacím službám. Pri tvorbe loga sme vychádzali zo symbolu stromu, ktorý mal v sebe sentimentálny nádych pre majiteľa spoločnosti. Hlavným prvkom loga je teda strom, ktorý vyvoláva pocit pokoja a mieru. Pocit, ktorý má mať každý zákazník, keď navštívi ubytovacie služby spoločnosti Almázia. Je to však aj symbol rastu a prosperity.
Zadefinovaný symbol stromu sme doplnili o ďalšie elementy. Hviezdu ako symbol vysokej úrovne ubytovania a prístupu k zákazníkom a srdce ako symbol pohodlia, lásky a úprimnosti k podnikaniu.
Immeri je spoločnosť, ktorá pôsobí v oblasti logistiky a prepravy. Zadanie klienta bolo jednoznačné, zakomponovať prvky kamióna a cesty spoločne s názvom spoločnosti. Zároveň malo logo asociovať rýchlosť a svižnosť, v logistickom priemysle je včasné dodanie predsa jeden z najdôležitejších atribútov.
Pri tvorbe loga sme vychádzali z jasne definovaných symbolov, ktorými sme chceli dať najavo, že služby spoločnosti Immeri sú spoľahlivé a rýchle. Na prvý pohľad je jasné, čomu sa spoločnosť venuje. Vrchná časť kamióna symbolizuje cestu a rýchlosť, ktorá je znázornená postupným zväčšovaním jednotlivých častí. Súčasťou tvorby loga boli aj návrhy rôznych výstižných sloganov, ktoré bude klient používať vo svojej komunikácii. Keďže firma má aj zahraničných klientov, tak sme sa rozhodli postaviť slogan na troch nosných prvkoch, ktoré približujú samotný proces dodania tovaru. Collect. Go. Deliver.
Modrá farba nám od začiatku evokovala ľahkosť a dôveru. Logo je výnimočné svojou jednoduchosťou, ktorá slúži aj k ľahšej čitateľnosti, nakoľko bude použité aj na dopravných prostriedkoch.
Firma Lapoš Decor nás oslovila s prosbou o vytvorenie loga, ktoré bude v plnom rozsahu symbolizovať ich hlavnú činnosť, ktorou je šitie na mieru. Už z ich hlavnej činnosti je jasné, aký predmet ich bude v plnej miere symbolizovať a je ním ihla. Zadaním klienta bolo priznať v názve hlavné služby a produkty, ktorým sa firma venuje. Okrem šitia na mieru sú to dizajnové tapety a závesy.
Písmená „p“ a „d“ vytvorili skvelú možnosť prepojenia dvoch slov, ktoré sme ako keby „prepichli“ symbolom ihly. Hravé farby boli vybrané na základe klienta, ktorý vyžadoval jemné pastelové farby symbolizujúce pocit domova a približujúce atmosféru v ich krásnej elegantnej predajni.
Logo vznikalo doslova na zelenej lúke. Pri tvorbe sme mali voľné ruky a kreativite sa medze nekládli. Klient chcel vytvoriť logo, ktoré bude evokovať štastné bývanie pre mladé rodiny.
Ako inšpirácia nám slúžilo pole, na ktorom prebieha výstavba rodinných domov. Na ňom totiž v minulosti rástla aj ďatelina lúčna, ktorá sa nám okamžite zapáčila a použili sme ju do loga. Veď čo viac môže evokovať štastie ako štvorlístok?