25.04.2024, meniny má
6. augusta 2021

Známa cestovná kancelária vyhlásila bankrot. Ako postupovať v prípade, že ste boli jej klientom?

Známa cestovná kancelária vyhlásila bankrot. Ako postupovať v prípade, že ste boli jej klientom?
Zdroj: FB Dream destination/1.pluska.sk
reklama

Letné dovolenky sú v plnom prúde a aj napriek zúriacej koronakríze sa mnoho Slovákov vybralo do zahraničia. Bohužiaľ, práve cestovný ruch však koronakríza zasiahla asi najviac. Lockdowny a tvrdé opatrenia na hraniciach znemožnili cestovanie. Z tohto dôvodu sa ďalšia známa cestovná kancelária ocitla na dne a musela vyhlásiť úpadok.

Vyhlásili úpadok

Cestovka, ktorá poskytovala služby pod názvom Dream destination, uvádza, že jej poisťovňa počas pandémie vypovedala povinné poistenie a nové sa jej už nepodarilo vybaviť. Informuje o tom na svojom webe. Dovolenkári, ktorí si dovolenku vybavovali cez cestovnú kanceláriu YS group (Dream destination), musia v súčasnosti riešiť vzniknuté problémy kvôli vyhlásenému úpadku.

CK YS Group (dreamdestina­tion.sk) informovala Európsku cestovnú poisťovňu o vyhlásení úpadku. Poisťovňa aktuálne čaká na oficiálne potvrdenie o zaevidovaní konkurzného konania k úpadku CK na miestnom príslušnom súde. Aktuálne by sa nemal v zahraničí nachádzať žiaden klient cestovky.

„Museli sme spraviť najťažšie rozhodnutie v našich životoch. Po rokoch úspešného podnikania v cestovnom ruchu musíme vyhlásiť v týchto dňoch úpadok. Je nám to nesmierne ľúto nielen za nás, ale hlavne za vás, našich klientov, ktorí ste s nami absolvovali zájazdy alebo ste sa ich mali ešte len zúčastniť a tešili ste sa napriek tejto situácii.

reklama

Koronakríza ovplyvnila každého, niekoho menej, niekoho viac. Bohužiaľ, cestovný ruch zasiahla negatívnym spôsobom azda najviac. Aj keď sme do poslednej chvíle verili a dúfali, že to zvládneme, dnes prijímame porážku a vás všetkých s pokorou žiadame o pochopenie. Prepáčte, že sme to nezvládli,“ uviedol vo svojom liste pre klientov tím Dream destination.

Zdroj: 1.pluska.sk

Dostanú klienti svoje peniaze naspäť?

V uvedenom liste cestovná kancelária ukľudňuje svojich klientov, že sa o svoje peniaze nemusia báť. Cestovka bola totiž poistená proti insolventnosti. „Európska cestovná poisťovňa poisťovala CK YS Group proti insolventnosti v rokoch 2019 a 2020. Klienti, ktorí si v tomto období zakúpili v CK zájazd, si nárok na náhradu škody môžu uplatniť v Európskej cestovnej poisťovni,“ informovala hovorkyňa poisťovne Generali Katarína Kukurová.

„Poistnú udalosť je možné nahlásiť prostredníctvom online formulára na webstránke poisťovne, mailom na info@europska.sk alebo poštou na adresu Generali Poisťovňa, a. s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava,“ informovali klientov, ktorých sa bankrot spoločnosti týka.

Ako vyplniť škodový protokol?

Na to, aby si klienti uplatnili náhradu škody, budú najskôr musieť vyplniť Škodový protokol k poistnej zmluve. Taktiež si treba pripraviť zmluvu o obstaraní zájazdu, prípadne nevyužité letenky, náhradné vouchery, refundované vouchery od leteckých spoločností či účtovné doklady o všetkých platbách.

„Klientom odporúčame nahlásiť poistnú udalosť čo najskôr, resp. do 6 mesiacov od vyhlásenia úpadku cestovnou kanceláriou. Následne bude môcť Európska cestovná poisťovňa pristúpiť k prešetreniu a vyplateniu poistného plnenia klientom cestovnej kancelárie,“ dodala Kukurová. Informácie a postup uplatnenia náhrady škody je uvedený na stránke dreamdestination.sk.

1. krok: Na tomto linku nájdete vyššie spomenutý Škodový protokol, ktorý si môžete stiahnuť a vytlačiť.

2. krok: Formulár je potrebné vyplniť podľa zmluvy o zájazde, ktorú ste obdržali pri objednaní zájazdu. Kolónky z formuláru, ktoré sa vás netýkajú, necháte prázdne. Vypĺňate iba údaje nachádzajúce sa na zmluve o zájazde + vaše osobné údaje. Organizátor (CK): tu uvediete YS group s.r.o.

Formulár vypĺňa iba objednávateľ zájazdu, čiže ten, kto podpisoval zmluvu o obstaraní zájazdu. Zvyšných spolucestujúcich podľa zmluvy o zájazde vypíše do formuláru. Taktiež uvádzate číslo účtu, na ktorý má poisťovňa uhradiť plnenie.

3. krok: K vyplnenému formuláru priložte nasledovné dokumenty:

  • sken zmluvy o zájazde,
  • potvrdenie o platbe (výpis z bankového účtu o prevode, platba kartou alebo príjmový pokladničný doklad),
  • poistný certifikát, ktorý ste dostali v prílohe mailu spolu so zmluvou o zájazde pri objednávke (nájdete ho aj na tomto odkaze, na konci stránky).

Dôležité:

  • klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 15. 02. 2020, musia priložiť poistný certifikát 1 – čiže 2406649173,
  • klienti, ktorí si zakúpili zájazd od 16. 02. 2020, musia priložiť poistný certifikát 2 – čiže 2407249510.

K žiadosti bude potrebné uviesť reálnu výšku vzniknutej škody (čiže výšku zaplatenej/uhradenej sumy) a doložiť to:

  • kópiou Zmluvy o zájazde,
  • potvrdením o platbe (výpis z bankového účtu o prevode, platba kartou alebo príjmový pokladničný doklad).

Objednávateľ uvedený na Zmluve o zájazde zastupuje všetkých klientov na nej uvedených.

4. krok: Všetky dokumenty zašlite poštou na adresu: Generali Poisťovňa a.s., odštepný závod Európska cestovná poisťovňa, Lamačská cesta 3/A, 841 04 Bratislava.

Poisťovňa bude v rámci riešenia prípadu čakať na nahlásenie všetkých klientov a následne bude na základe šetrenia vyplácať všetkých klientov cestovnej kancelárie. Maximálny čas na nahlásenie poistnej udalosti je 6 mesiacov.

Zdroj: FB Dream destination

Zdroj: FB Dream destination

Zdroj: FB Dream destination

Podporte článok zdieľaním.

Zdroje: 1.pluska.sk, topky.sk, dennikn.sk, dreamdestination.sk
Zdieľať na Facebooku