05.02.2025, meniny má
14. januára 2019

Case study: Ako sme dosiahli miliónový reach a čítanosť v tisícoch. Bolo využitie online priestoru pre Seditu tá správna cesta?

reklama

Jedna z najznámejších slovenských firiem nám dôverovala pri regionálnej kampani. Ako to celé dopadlo a aké výsledky sa nám podarilo dosiahnuť?

Sedita mala jednoznačný cieľ kampane, a to zlepšenie povedomia firmy ako zamestnávateľa. Aj napriek viacerým pracovným benefitom nie sú všetci zamestnanci spokojní, čo môže ovplyvňovať náborové kampane nových zamestnancov. V rámci malého mesta môžeme vidieť obrovskú silu word-of-mouth, kedy sa negatívne klebety o zamestnaní dokážu šíriť rýchlosťou svetla.

Skutočnosť je samozrejme iná. Sedita svojim zamestnancom ponúka viacero benefitov, ktoré sú zamerané nielen na zvýšenie platu, ale aj na zlepšienie zdravotného či psychického stavu zamestnancov. A práve o tomto chcela Sedita informovať širokú skupinu ľudí žijúcich v Seredi a jej okolí. O týchto skutočnostiach sa mali dozvedieť aj ľudia, ktorí zvažujú zmenu zamestnania a Pečivárne by mohli byť pre nich tým vhodným zamestnaním.

reklama

Návrh kampane

So Seditou sme absolvovali niekoľko stretnutí, kde sme si ujasnili ponúkané benefity, smerovanie značky, produktov a zisťovali sme, nakoľko je Sedita otvorená inovatívnejšiemu spôsobu komunikácie.

Hlavný cieľ bol teda jasný – zlepšiť povedomie o práci a zamestnaní v Sedite. Zamerali sme sa teda na benefity, ktoré Sedita ponúka. Boli nimi zdravotné benefity týkajúce sa nielen zdravotného, ale aj psychického stavu zamestnancov či Deň prváčikov v Pečivárňach.

Ďalej sme však potrebovali, aby sa Sedita trošku viac „otvorila“ ľuďom. Preto sme navrhli článok, kde by sme poodhalili výrobu, ktorú na vlastné oči videlo veľmi málo ľudí. Aj vďaka tejto skutočnosti sme predpokladali veľkú čítanosť, ktorá nám umožní znovu a ešte vo väčšej miere odkomunikovať opäť pracovné benefity, pohodu pri práci, technologické vychytávky a celkový dojem z výroby a jej zamestnancov.

Posledným návrhom na článok bolo využitie vianočných sviatkov, kedy sme tému článku prepojili s pečením, interným zamestnancom a milým prianím krásnych sviatkov.

Okrem článkov sme do kampane zakomponovali facebookovú súťaž o ročnú zásobu Horaliek a bannerovú reklamu vo formáte 300×600 na webe Seredsity.sk.

Ciele:

  • Ukázať ľuďom, že Sedita je moderný zamestnávateľ s dobrými pracovnými benefitmi.
  • Ukázať, že Sedita nie je skostnatelý zamestnávateľ.
  • Odprezentovať moderné technológie firmy.
  • Vyvrátiť mýty o zlých pracovných podmienkach.

Pri tvorbe jednotlivých výstupov sme sa snažili dbať na to, aby sme kampaň poňali komplexne. Nechceli sme len dokola hovoriť o jednotlivých benefitoch, ale svojím spôsobom sme chceli čitateľov aj edukovať. Pri produkcii sme sa zamerali na to, aby vznikol prirodzený obsah platforiem, na ktorých sme plánovali komunikovať.

Modern iPhone X and Macbook Pro Mockup Vol.3 by Anthony Boyd Graphics

Zrealizované výstupy a naša kompletná produkcia

1. Sedite záleží na zdraví svojich zamestnancov a ponúka pracovné benefity, ktoré v Seredi len tak nenájdete (odkaz na článok)

Zdravie je to najdôležitejšie, čo máme. Túto odvekú pravdu si uvedomujú aj v jednej z najznámejších seredských firiem – Sedite. V tomto článku sme odkomunikovali všetky zdravotné benefity, ktoré Sedita ponúka a vôbec ich nie je málo. O väčšine z nich široká masa ľudí ani nevedela a aj z toho dôvodu bolo potrebné ich v článku rozpísať a jednoznačne ukázať, že Sedita sa o zdravie svojich zamestnancov stará.

2. Psychická pohoda zamestnancov je pre Seditu veľmi dôležitá. Aj preto pripravila Stánok duševného zdravia (odkaz na článok)

V 21. storočí stále viac ľudí trpí psychickými problémami, no väčšina sa aj v dnešnej dobe bojí alebo hanbí vyhľadať odbornú pomoc. Ku psychickým problémom sa bohužiaľ stále viažu rôzne predsudky, ktoré mnohí z nás nevedia prekonať.

Aj preto chcela Sedita dať jednoznačne najavo, že psychická pohoda zamestnancov je jeden z kľúčových faktorov pre zlepšenie pracovného výkonu. 10. október je Medzinárodný deň duševného zdravia a Sedita počas tohto dňa pravidelne organizuje firemný event Stánok duševného zdravia. Okrem jednodňovej akcie však zriadila aj poradňu pre zamestnancov. My sme sa tejto akcie zúčastnili, sami vyskúšali, nafotili a pripravili článok, ktorý sme dostali medzi tisíce ľudí.

3. Videli sme unikátnu výrobu v Sedite a neverili sme vlastným očiam. Takto sa vyrába jedinečná Mila, ktorú ľudia milujú (odkaz na článok)

Sedita sa rozhodla pootvoriť svoje brány a prostredníctvom nás poodhaliť tajomstvo vzniku jedinečných produktov, ktoré miluje celé Slovensko. Tento zážitok bol pre nás výnimočný, nakoľko do samotnej výroby je takmer nemožné sa dostať.

Vedeli sme, že článok bude mať veľký úspech, čo sa aj potvrdilo a stal sa najčítanejším článkom z celej kampane. Do článku sme vložili reklamný banner, ktorý komunikoval voľné pracovné pozície v Sedite.

4. Seredčania milujú vianočné pečenie a toto sú ich najkrajšie výtvory. Slinky sa vám budú zbiehať okamžite (odkaz na obsah)

Práve spoločne so Seditou sme vymysleli pre vás túto výzvu a potešilo nás, že ste sa do nej zapojili. Vianočné pečenie patrí k celkovej čarovnej atmosfére Vianoc a my sme to využili na odkomunikovanie Sedity pomocou natívnej reklamy. Tu sme komunikáciu benefitov a voľných pracovných pozícií úplne vypustili a článkom sme chceli skôr budovať pozitívny imidž značky.

Ďalšia podpora kampane

FB súťaž o 365 Horaliek

Doplnok kampane vo forme súťaže nám zabezpečil rekordný výsledok v rámci dosahu, ale aj interakcie príspevkov. Pri súťaži sme zvolili lokálny dizaj fotky, na ktorej je vidieť seredský kostol. Veľký vplyv na výsledok súťaže vidíme nielen v samotnej výhre, ale aj vo wordingu súťaže. Ročná zásoba Horaliek vyvolala obrovský virálny efekt. Pri tvorbe postu súťaže sme namiesto fotky Horaliek zvolili fotku naskladaných krabíc v rukách človeka. Zabezpečilo nám to dokonalú predstavu o tom, ako si výherca odnesie svoju výhru domov. Výsledky súťaže nájdete v ďalšej sekcii.

Reklamný Banner

Celá kampaň bola podporená aj bannerovou reklamou, konkrétne formátom 300×600 v celkovom objeme približne 100 000 impresií. Formát banneru sa zobrazoval nielen cez mobilné zariadenia a tablety, ale aj na desktopoch. Vizuál banneru zobrazoval náborovú kampaň s možným preklikom priamo na stránku inzerenta, kde sa konečný užívateľ mohol dozvedieť viac o voľných pracovných pozíciách.

Využitie Facebooku

Všetky články sme zdieľali na sociálnej sieti, ktorá nám zabezpečila najväčšiu distribúciu obsahu medzi širokú skupinu ľudí pozostávajúcu predovšetkým z obyvateľov Serede a jej priľahlých obcí. Vďaka tejto sociálnej sieti sme zabezpečili tisícové dosahy článkov.

Využitie Instagramu

Využitie Instagramu bola doplnková služba, ktorou sme cielili na mladšie publikum. Okrem klasických IG postov sme využívali aj IG stories, pomocou ktorých vieme dostať platený obsah prirodzenou cestou k našim sledovateľom. Hlavný význam pri komunikácii na tejto sociálnej sieti vidíme v edukácii mladších ľudí o spoločnosti Sedita.

Výsledky kampane

Výsledky prvej spoločnej kampane hodnotíme veľmi pozitívne. A nielen to. Kampaň nám poskytla mnoho užitočných informácií, ktorými sa budeme riadiť pri tvorbe kreatívy do kampane 2020.

Ak spočítame celkovú čítanosť, tak sme dosiahli zobrazenia v počte 10 278. Toto číslo sme dosiahli prostredníctvom štyroch článkov. Najúspešnejším bol článok z výroby Sedity, ktorý nám aj potvrdil naše predpoklady. Celkový počet zobrazení vnímame veľmi pozitívne, a to nielen z pohľadu výsledkov, ale aj z pohľadu obsahu, ktorý sme dostali medzi tisíce ľudí. Sociálna sieť Facebook potvrdila v tomto prípade svoj veľký potenciál a celkový reach (dosah) príspevkov je na úrovni 26 336.

Na sociálnej sieti Instagram sme dosiahli reach 10 407 počas celej dĺžky kampane. Tu sme komunikovali nielen jednotlivé články, ale dopĺňali sme ich aj o brandingové vizuály spoločnosti Sedita. Reklamný banner dosiahol za celú dĺžku trvania kampane 65 000 impresií.

Jednoznačne najúspešnejším výstupom z pohľadu oslovenia ľudí sa stala súťaž o 365 Horaliek. Samozrejme, od súťaže sa to dalo očakávať, no výsledky nás veľmi prekvapili. Súťaž k dnešnému dňu dosiahla reach 1 252 255 ľudí, čo sa dá považovať za virálny post, ktorý doslova obletel celé Slovensko. Počet interakcií sa zastavil na čísle 233 578. 

Prečo bola kampaň tak úspešná?

V prvom rade sa klient Sedita nebál, nechal nám voľné ruky v kreatíve a produkcii výstupov, za čo mu veľmi pekne ďakujeme. Okolo Sedity sme dokázali v očiach Seredčanov vyvolať naozaj veľký záujem a taktiež aj množstvo diskusie. Nakoľko nebola táto kampaň zameraná na merateľné výsledky v oblasti predaja, vyhodnotenie kampane z pohladu imidžu značky a náborovej kampane musíme nechať na klienta a budeme sa tešiť na spätnú väzbu.

Zdieľať na Facebooku